ראשי » ארועים חברתיים

הדחתה של המלכה חנטרישה

2 בדצמבר 2009 | | אין תגובות | מאת

לא מעט נכתב על ההתנהלות הכוחנית בויקיפדיה ישראל, על כך שהשיח העוסק בערכים הראויים והבלתי ראויים שבה משחזר פעמים רבות את השיח הכוחני הכלל חברתי. על כך שמה שאמור להיות מרחב פעילות חברתית וכר להעמקת הידע האנושי באופן מכיל ושוויוני פועל כמרחב ממדר, מדיר ומצמצם. להלן דוגמא:

 

לאחרונה לקחתי חלק בתוכנית אי-זוגי שעסקה בנשים ואינטרנט בעקבות הכנס האינטרנט כפלטפורמה למהפכה פמיניסטית חברתית אותו יזמתי וארגנתי בשיתוף עם האגודה ללימודים פמיניסטים והתוכנית ללימודי מגדר בבר-אילן בקיץ 2009.

במהלך התוכנית דנו גם בסוגיית המספר המצומצם של נשים עורכות בויקיפדיה, דבר שהוביל אותי עם חזרתי הביתה לעשות משהו שלא עשיתי זמן רב – להיכנס לאתר כדי להוסיף שני ערכים פמיניסטים חשובים בעיני. הערך הראשון עוסק בסרח בת אשר – אחת הדמויות המקראיות הנשיות האניגמאטיות ביותר שמסמנות חוזק נשי ממקום בלתי צפוי לחלוטין – מדרשי חז"ל, על פיהם סרח חיה מאות אם לא אלפי שנים וזכתה להגיע לגן העדן בעודה בחיים. הערך השני היה על הסרט המרתק והמרגש המלכה חנטרישה.

בעוד שהוספת הערך המתומצת על סרח בת אשר עברה ללא בעיות מיוחדות, הערך השני שביקשתי להכניס –  הסרט "המלכה חנטרישה" – נמחק לאחר כמה דקות והועבר באופן חלקי לאתר של מפיקת הסרט.

ברור אל מול המפעיל שמחק את הערך כלאחר יד מבלי לברר, להרתיע ולבקש הבהרה, העלה שאין הוא מבין דבר וחצי דבר בקולנוע מלבד לדבריו ידע בהפעלת DVD. העובדה שכתבתי לא מעט על קולנוע לא שינתה דבר. גם לא העובדה שמדובר בסרט זוכה פרס. הסרט נדחק, לתת סעיף בדף המפיקה – אפילו לא הבמאית.

 

 

 

ברכה סרי "מלכה יפה שופעת אור ואהבה"

נזכרתי בזה עכשיו כי החדשות הטובות הן שהמבקשים והמבקשות לראות את הסרט – במאית ישראלה שאער מעודד מפיקה אסנת טרבלסי – יוכלו לעשות זאת חינם. ביום ראשון 6.12.09 בשעה שמונה בתיאטרון ענבל, במרכז סוזאן דלאל בתל אביב ואף לשמוע את שאער מעודד ואת טרבלסי בפאנל קצר בהנחיית קציעה עלון לאחר הסרט.

בנוסף, הסרט יוקרן בשידור בכורה בטלוויזיה במוצ"ש 5.12.09 בשעה 23:00 בערוץ 2

 

ואם  יש מי שיש להם/להן כוח להילחם על כתיבת ערך ראוי ונפרד לסרט בויקיפדיה כפי שמתבקש בכל הנוגע ליצירת תרבות נושאת אמירה חברתית, ומבע קולנועי אמנותי הדבר יתקבל בשמחה….

אפשרות התגובות סגורה.