ראשי » מה בפרסומת

דיוקנו של הגבר כקורבן

29 באוגוסט 2007 | | 2 תגובות | מאת

מהבחינה החיובית, ניתן להגדיר את אפקט החליפה כיכולת של החליפה הגברית להקרין מקצוענות על הלובש אותה, ליצור אורה של חשיבות סביבו ולהוות כרטיס כניסה לעמדות בכירות של ניהול.
מהבחינה השלילית, אפקט החליפה גובה מחיר. החליפה מותירה את הלובש אותה בחוץ, שכן השייכות מושגת על ידי ויתור על אלמנטים אישיים. היא מבטאת סוג של האחדה מבטלת ייחודיות, אותה מדגימה דמותו המשוכפלת של הסוכן סמית, שהחליפה היא תג ההכר שלו, ב"מטריקס". 
 
חנוט בחליפה

בשעה שעולם הפרסום דן נשים לאידיאל של יופי שקשה להשיג אותו, ומאותת שמה שחשוב אצל האישה איננו הראש אלא הגוף, חושפת הפרסומת הזאת שגם ההצלחה הגברית תלויה על תנאי. ושבתהליך הכניסה לעולם אותו מייצגת החליפה מאבד הגבר את ראשו.
 
העניבה, סמל הגבריות וההצלחה, מזכירה לנו הפרסומת, יכולה לשמש גם כעניבת חנק. לפרסטיז'ה שמעניקה החליפה מתלווה אלימות קטלנית אותה מפעילה ידו, הענודה בשעון יוקרתי, של הלבוש בה – מי שכורך את החבל סביב הצוואר של עצמו. 

ואולי אפשר לדייק יותר ולומר שתהליך ההחברות שעולם הפרסום מצביע עליו איננו בדיוק של  הגבר כסוביקט ושל האישה כאוביקט; אלא שבעולם המלמד את האישה להפוך לבובה, לומד הגבר כיצד להפוך לגולם החונט את עצמו בדרך למה שנחשב כהצלחה.

2 תגובות »

הוספת תגובה

הוסף את תגובתך למטה או שלח טראקבק מאתרך. תוכל גם להרשם לעדכון על התגובות באמצעות RSS.