ראשי » חברה ודעת, טלוויזיה

האח הגדול פוגש את היפה והחנון

התפיסה שיש בחלק מתוכניות הריאליטי פוטנציאל חיובי המצוי ביכולת לאתגר סטריאוטיפים ולהציג הוויה אותנטית בעידן של ניכור נעלמת כשמדובר בהפקות המשחזרות ומעצימות את מבני הכוח הקיימים.

העונה נראה כי האח הגדול מציג תפיסה סטריאוטיפית של נשים כאובייקטים מיניים באמצעות ליהוק של נשים יפות שהפנימו תפיסה של עצמן כאובייקטים – דבר המתבטאת בהופעה כמעט אחידה במיני ועקבים, והתייחסויות עצמיות בסגנון "אני קו*ית" – עלוב.

 מי שהגזימו לחלוטין הם ערוץ 10 בפרק בלתי נסלח של "היפה והחנון". במהלך הפרק הטילו משימה על החנונים למשש את השדיים של בנות זוגן – שלבשו חזיית סטרפלס צמודה – באמתלה של יצירת דגם גבס של מבנה גופן.

הטרדה מינית בפריים טיים בפרק שגם יצר מצב של חציית גבולות כלפי המשתתפות הצעירות, וגם תיעד את תגובתן לחוויה מטרידה.  

בחברה שבה התרבות והמדיה מחנכות נשים לראות את עצמן כאובייקטים, לא כולן ידעו לשים גבול, ורק אחת הבנות בחרה לא להשתתף במשימה. חלק ניכר מהאחרות אפשרו, תוך ניכור עצמי, לגעת בהן במקומות אינטימיים. גם החנונים התקשו להפנים את המסר העקום שגבריות משמעה חוסר כבוד לגוף הנשי שטקס החניכה ביקש להעביר להם ולקהל הצופים.

 בעונה הזאת נראה כי האח הגדול והיפה והחנון נפגשים בבונדינג גברי סביב הגוף הנשי – זה כל כך נדוש שחוץ מלהרגיז, זה בעיקר משעמם.

 

תגובה אחת »

  • האח הגדול מכה שנית | רוח מזרחית עזה כתב:

    […] הליהוק הבעייתי של התוכנית – נשים יפות שהפנימו תפיסה של עצמן כאובייקטים, וגברים שצדק חברתי אינו עומד בראש מעייניהם – הותיר את פרידה לבד בכעס שלה על דברי עמיר; קול חריג כנגד תופעה, של אלימות גברית, המתבסמת בעליבותה ושיש לה קהל מעריצים בבית, כולל נשים מוחלשות שרוצות להשתייך לחברה, מאמצות את המבט הגברי על המציאות ומאבדות אגב כך נתח מעולמן הערכי, ומחוצה לו, כפי שהדבר התבטא בצעקות "עמיר המלך". עכשיו צריך להמתין לראות עם האח הגדול יהיה מוכן לתקן את הנזק (והכוונה אינה לדבריו של ארז טל שאולי פרידה יצאה כנגד דברי עמיר מסיבות פוליטיות), ואם ימצא הגוף שיחייב אותו לעשות זאת. […]

הוספת תגובה

הוסף את תגובתך למטה או שלח טראקבק מאתרך. תוכל גם להרשם לעדכון על התגובות באמצעות RSS.